Grupa ludzi bawiąca się na imprezie pod gołym niebem

Event firmowy jako złoty środek na pozyskanie nowych klientów?

Ze względu na ostatnio panujące kryzysy gospodarcze, a co za tym idzie bankructwa firm zarówno tych większych jak i mniejszych, coraz więcej przedsiębiorców przykłada większą wagę i nacisk na rozwój i reklamę swojej firmy, aby pozyskać nowych klientów i kontrahentów, a także zatrzymać tych obecnych. W związku z tym coraz więcej przedsiębiorców doceniła kluczową rolę organizowania różnego rodzaju eventów i imprez firmowych oraz targów firmowych i imprez integracyjnych, które są doskonałym motorem napędowym i motywacyjnym do poprawy wyników, które osiąga dana firma. Dlaczego? Ponieważ obok aspektu reklamowego i marketingowego wpływają one także na zmotywowanie i zjednoczenie pracowników, od których również w dużej mierze zależą losy i osiągnięcia firmy. Wzrastające zainteresowanie organizacją imprez firmowych sprawiło, że nawet i w Polsce eventy zaczęły się prężnie rozwijać, a co za tym idzie – pojawienie się firm, które biorą na swoje barki pełną organizację i planowanie imprez, a także ich obsługę.

Eventy i imprezy firmowe

Kelner niosący szampana na imprezieFirmy te chcą być profesjonalnie i rzetelnie potraktowane, tak aby impreza ta przewyższała oczekiwania i wymagania uczestników, pozostając tym samym na długo w ich pamięci.
Jednak nie jest też to tak barwne i łatwe ja się wydaje, ponieważ w dobie kryzysu przedsiębiorcy patrzą na cięcie budżetu niemal wszędzie gdzie się tylko da, zatem i w tej kwestii nie ma wolnej ręki. Sytuacja ta co prawda nie doprowadza do kategorycznego zakazu organizacji imprez, lecz wprowadzenia kilku warunków. Przede wszystkim odbija się to na okresie realizacji takiego eventu – długookresowe planowanie nie wchodzi tu w rachubę, ponieważ można w dużej mierze szybciej zareagować na zmiany co nie pochłania dodatkowych kosztów finansowych. Dobrym rozwiązaniem jest też częściej organizować imprezy firmowe, ale mniejszej skali. Korzyścią będzie również organizacja imprezy w plenerze, gdzie wykorzystuje się wynajem hal namiotowych, który jest dużo tańszy niż wynajem dużej sali restauracyjnej. Firmy organizujące imprezy, które w branży na rynku są już długi czas, ze względu na długoletnią współpracę i znajomości powinny móc zapewnić otrzymanie rabatów, czy jakiś upustów na określone rzeczy czy atrakcje, a przede wszystkim dać pewność, że wszystko będzie idealne i zapięte na ostatni guzik. Ponieważ przyzwoicie zaplanowany event to wizytówka firmy, która jest jego gospodarzem. Dlatego powierzenie tego młodej, niedoświadczonej czy wątpliwej firmie jest bardzo ryzykowne.